JAK PRZEKONAĆ KLIENTA DO NASZEJ OFERTY?
 Oceń wpis
   

 

 
 Sztuka przekonywania jest kluczowa w biznesie. Co zrobić aby przekonać klienta, że to właśnie nasza oferta jest najkorzystniejsza?
 
 
Tomek pracuje w wydawnictwie i jest account managerem – od niego i od jego 3 kolegów zależy czy będą zamieszczane reklamy w tym czasopiśmie czy nie. Tomek najpierw wysyła emailem ofertę zamieszczania reklam a potem z zainteresowanymi, potencjalnymi klientami umawia się z klientami.
 
Przychodzi, opowiada o tym, że wydawnictwo istnieje już 5 lat, że ma stałych reklamodawców i  że zamieścić ogłoszenie w tym czasopiśmie to dla klienta stanowi prestiż.
 Jak klient coś mówił o konkurencji, Tomek konkurencję ostro krytykował i jeszcze powiedział klientowi, że to, że reklama u konkurencji to strata pieniędzy i czasu. Tomek nie ma niestety sukcesów w swojej pracy.
 
Co można byłoby zrobić lepiej?
 
 Po pierwsze, warto stale pracować nad wiarą w siebie. Wiara w siebie i w to, że potrafisz przekonać klienta, jest ściśle powiązane z optymistyczną postawą. Są specjalne techniki, które pozwalają nawet gdy masz zły dzień, zmienić nastawienie i zyskać siłę do pracy.
 
Po drugie, warto zastanowić się jaki masz stosunek do ludzi, czy ich lubisz czy na myśl o spotkaniu z klientem, czujesz niechęć.
 
Po trzecie, jak spotykasz się z klientem. Warto pomyśleć o tym jak naszą ofertę widzi klient. Co w tej ofercie jest atrakcyjnego z punktu widzenia klienta?
Trzeba mówić tzw. językiem korzyści – pokazać klientowi, że podpisując z nami umowę dużo zyska i pokazać co konkretnie i kiedy osiągnie, jeśli zdecyduje się na współpracę z nami.
 
Po czwarte, nie krytykować konkurencji. To tworzy negatywny klimat rozmowy. Jak mówić o konkurencji aby nie krytykować wyborów klienta i zachować klasę, to inny również ciekawy temat, na który niedługo napiszę.
 
 Po piąte, trzeba pogodzić się z odmową. W tego typu pracy, odmowy zdarzają się dużo częściej niż udane transakcje. Do nich trzeba podejść analitycznie, samemu lub z kimś przeanalizować przyczynę nieudanej transakcji.
 
 O przekonywaniu klienta jeszcze napiszę – a będzie to sztuka rozmowy z klientem.
 
 
Oprócz pisania tekstów postanowiłam się z Państwem podzielić się ciekawymi adresami www.
www. Slowfood.pl – ta idea jest mi bliska – to promowanie win i żywności oryginalnej i zdrowej.
 

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=13553445. – To link to mojego ulubionego sprzedawcy pięknej i unikatowej biżuterii na Allegro Nick Sarinoko

Ostatnio znowu złoty pierścionek z brylantem w bardzo dobrej cenie u Sarinoko , jest to inwestycja a jednocześnie mogę go nosić.

 
Komentarze (1)
JAK ZAFASCYNOWAĆ KOBIETĘ? SUKSES W SPRZEDAŻY A TECHNIKI...

Komentarze

2011-01-09 22:34:32 | *.*.*.* | infolinka
Re: JAK PRZEKONAĆ KLIENTA DO NASZEJ OFERTY? [0]
Przeczytałam z zainteresowaniem i mogę dodać dwie ważne zasady, którymi kilka lat
temu podzielił si z każdym ze swoich pracowników mój były trener i szef.

Kluczową zasadą, jest wiara w zalety produktu, o których rozmawiamy z klientem. Jeśli
sprzedawca reklam nie wierzy w jeden z elementów przedstawianej oferty, wszystkie
inne zalety oferty "diabli wzięli" i rozmowa od tego momentu jest "położona".

Drugą zasadą jest unikanie krytyki konkurencji, o której wspomniałaś. Jeśli klient
wspomni o konkurencji, należy zgodzić się, że konkurencja jest dobra ...gdyby było
inaczej, nikt by nie korzystał z usług konkurencji ...ale ważne jest to, co powiemy
potem. A powiedzieć można dużo na temat tego, co mamy lepszego w ofercie, z punktu
widzenia tego konkretnego klienta. Należy umiejętnie korzystać z zasady "lepsze jest
wrogiem dobrego".

Bardzo ważne jest, aby klient dobrze rozumiał korzyści, jakie kupuje wybierając jedną
z ofert ...i aby wszystkie przedstawione mu oferty były w jego wyobrażeniu dopasowane
do jego potrzeb.

W ten sposób kamyczek po kamyczku, budujemy naszą wiarygodność ...a sprzedaż
przestaje być odtwórczym rzemiosłem i staje się sztuką. skomentuj
Najnowsze komentarze
2014-02-03 12:47
harfpl:
GOOGLE JAK OSIĄGNĘŁA FIRMA SUKCES?
Google to bardzo ciekawy przykład firmy odnoszącej sukcesy.
2014-01-06 19:42
najlepszeprezenty.com.pl:
JAK BYĆ BOGATYM? - RADY MILIONERÓW
pozdrowienia :)
2013-12-23 13:34
rtvagd.net:
W CO INWESTUJĄ BOGACI?
:)
O mnie
skutecznycoach
coach z doświadczeniem w biznesie, absolwetka Uniwersytetu Warszawskiego, doktorat U.W. Moją pasją są ludzie - pomaganiem im oraz ze względów rodzinnych - Włochy. Poza coachingiem fascynują mnie antyki, zegarki, e-biznes, klasyka filmowa, jazz
Kategorie
Ogólne